FANDOM

Powerpuff Girls
The Powerpuff Girls (1998)
Eskippg
Genel Bilgi
Yıllar 28 Ocak 2008 - ?
Durum Bitti.
Yaş Sınırlaması Genel İzleyici
Süre 22 dakika
Arkaplan Bilgileri
Format Çizgi Dizi
Tür(ler) Süper Kahraman
Diğer Bilgiler
Bölümleri Listesi Powerpuff Girls Bölümleri Listesi
Sezon Sayısı 6
Bölüm Sayısı 78

Powerpuff Girls, Emmy Ödüllü[3] kazanmış Craig McCracken tarafından yapılmış bir Amerikananimasyon serisidir. 1992 yılında yaratıldığında adı Whoopass Stew'dir. Amerika'da Cartoon Network'te 18 Kasım 1998 tarihinde başlamış 25 Mart 2005 tarihinde bitmiştir, Türkiye'de ise ilk önce Kanal D'de 18 Mart 2002-30 Eylül 2003 tarihleri arasında yayınlanmış, sonra da Cartoon Network'te 28 Ocak 2008 yayınlanmaya başlanmıştır, bölümlerinin ne zaman bittiği bilinmiyor. Yayınlandığı süre boyunca Amerika'da cuma günlerinin What a Cartoon! kuşağının değişilmezi olmuştur. Dizi boyunca, Twas The Fight Before Christmas adlı Noel özel bölümü (Türkiye'de 31 Aralık 2010'da saat 16.30'da gösterildi.) ve bir sinema filmi yapıldı. Ek olarak, 2008'de 10.yıl özel bölümü yapıldı. 2014'te CGI özel bölümü olarak McCracken yapımda olmadan yayınlandı. Dizi, müzik ve şarkıları ile adından çok söz ettirmiş ve beğenilmiştir. Yayınladığı dönemde Cartoon Network'ün ABD kolunda en çok izlenmiş dizilerden biri oldu ve idol haline geldi. Ayrıca Japonya'da anime uyarlaması ve çizgi romanı yapıldı. Çizgi romanın adı Powerpuff Girls: Deja View. 16 Haziran 2014'te, Cartoon Network serinin yeniden yapımı olacağını açıklamıştır ve yeni yapımı Amerika'da 4 Nisan 2016'da, Türkiye'de 25 Nisan 2016'da başlamıştır.

Karakterler

  • Blossom
    Blossom (Seslendiren: Figen Sümeli): Powerpuff Girls'ün lideridir. Kızıl saçlı ve pembe gözlüdür. Zeki ve çalışkandır. Profesörü çok sever ve onun için her şeyi yapmaya hazırdır. Özel gücü buz üfleyebilmesidir. Grup içinde sık sık Buttercup'la liderlik konusunda kavga eder. Hatta bu durum zamanla Buttercup'ın kötülüğü istemesine kadar gitmiştir. Ahlaki Çöküş bölümünün kapanışı buna örnektir. Olayların çözümünde ya da çözmeye giden yollardaki planlarda, suçla savaş sistematiğinde en büyük pay sahibidir. Bu yönüyle takımın beyni olup kendini her yönüyle kontrol etmede kardeşlerine göre daha ustadır.

  • Bubbles
    Bubbles (Seslendiren: Elif Acehan): Powerpuff Girls'ün ikinci ve asıl üyesidir. Sarışındır ve mavi gözlüdür. Tatlı, sevecen, şiddetten hoşlanmayan, hayvanlara ve oyuncaklarına düşkün ve karanlıktan korkan özellikleri ile adeta tam anlamıyla bir küçük kızdır. Özel güçleri İspanyolca başta olmak üzere başka dilleri doğuştan bilmesi, çok güçlü bir frekansta ve tiz bir ses çıkarabilmesi, sincaplar, köpekler ve kediler başta olmak üzere tüm hayvanlarla konuşabilmesi ve vücudundan elektrik çıkarabilmesidir. Kardeşlerinin sahip olmadığı bu özellikler ile takımın kilididir. Grubun bir arada durmasını sağlamıştır. Profesöre, Octi (Oyuncak Ahtapot) ve kardeşlerine karşı aşırı düşkündür. Kötüleri savaşmak yerine sözle yola getirme çabası içindedir. Buttercup tarafından sürekli hırpalanır ve azarlanır o yine de onu sevdiği için hoş görür ve karşılık vermekten uzak durur. Blossom'a başta liderlik konusunda olmak üzere her konuda destek olur.

  • Buttercup
    Buttercup (Seslendiren: Berna Başer): Powerpuff Girls'ün üçüncü üyesidir. Siyah saçlı ve yeşil gözlüdür. Grubun en güçlü üyesidir. Aynı zamanda da gruba çok faydası vardır. Fakat çok asabi, kıskanç, aksi ve huysuzdur. Bubble'ı azarlamayı sever. Ama yine de onu çok sever. Sık sık Blossom ile kavga eder. Sert davranmayı sever. Erkek gibi davranmayı ve erkek gibi giyinmeyi sever. Ama kardeşleriyle aynı şekilde giyinmek zorunda olduğu için etek giyer. Boşboğazdır ve hep kendi dediklerine güvenir.

  • Profesör Utonium
    Profesör Utonium (Seslendiren: Hakan Altuntaş): Bilim adamıdır. Her bilim adamı gibi o da bilime aşıktır, saatlerini bilime harcar ve bundan zevk duyar. Asosyaldir, neredeyse hiç arkadaşı yoktur. Yalnızlık çekmektedir. Bundan dolayı kızları yaratmaya karar verir. Get Back Jojo bölümüne göre küçükken bilimden hiç hoşlanmaz ve çok yaramazdır. Powerpuff Girls'ü laboratuvarında kazayla da olsa yapmıştır. Yani aslında tam bir beceriksizdir. Powerpuff Girls için bir tür manevi babadır. Onları çok ama çok sever bundan dolayı her ne olursa olsun onlara hiç kızmaz. Bir bölümde Bayan Keane ile çıkmıştır.